Turniej Debat Historycznych
Dzięki metodzie debaty oksfordzkiej uczniowie uczą się m.in. patrzeć na zagadnienia z wielu stron, występować publicznie, szanować zdanie strony przeciwnej
Ogólnopolski projekt edukacyjny, wykorzystujący formę debaty oksfordzkiej w edukacji historycznej. Koordynator: Roman Graczyk, Oddziałowe Biuro Edukacji Narodowej IPN w Krakowie.
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych poszerzają i pogłębiają wiedzę historyczną na temat ważnych problemów związanych z historią Polski XX wieku. Dzięki metodzie debaty oksfordzkiej mają możliwość nauczyć się: patrzeć na zagadnienia z wielu stron, samodzielnie myśleć, budować spójną i logiczną argumentację, występować publicznie, słuchać innych, brać odpowiedzialność za swoje słowa oraz szanować swoich rozmówców. Projekt jest realizowany na poziomie regionalnym przez Oddziały i Delegatury IPN. Zwycięzcy turniejów regionalnych biorą udział w finałowym Turnieju Debat Historycznych.
Turniej Debat Historycznych IPN w roku szkolnym 2017/2018: aktualności, zasady, materiały, kontakt
W ramach obchodów 100-lecia odzyskania Niepodległości podczas Turnieju Debat Historycznych dyskutowano m.in. nad tezami:
1. Polska nie wykorzystała zwycięstwa w Bitwie Warszawskiej.
2. Koncepcja Piłsudskiego oparcia się na Austro-Węgrzech dawała większe szanse wybicia się na niepodległość niż oparcie się na państwach Ententy.
https://krakow.ipn.gov.pl/pl4/aktualnosci/46401,Malopolski-Turniej-Debat-Historycznych.html